Home » Uncategorized » Ren je rot

Ren je rot

Gister, donderdag, heb ik zowaar een half uur gerend en 4 km afgelegd op de loopband in de sportschool. Voor een gemiddelde hardloper zal het niet veel bijzonders zijn maar voor mij is het toch een aardige prestatie: het is ook vooral een kwestie van bijhouden want het conditie zakt anders als een plumppudding in elkaar. En dat geldt voor de spiertraining ook. Nu ik 2 keer per week ga, kom ik ook echt vooruit en lijk ik zowaar wat breder te worden. Je moet wel goed kijken natuurlijk om het te zien :0)  Verder heb ik bijna elke dag een déjà vu: ik fiets dan over de weg en zie een slaapkamer volbehangen met posters: mijn kamer was vroeger ook zo, wall to wall posters, van motoren, auto’s, wat dan ook. Vaak posters uit de Donald Duck of Sjors en Sjimmi. Ik vraag me soms wel eens af of dat soort bladen nog steeds populair zijn bij de jeugd of dat ik echt een ouwe begin te worden. Met al die gameboys, gamecubes en playstations is het vermaak van de jeugd aardig veranderd. Ook het computergebruik is daar een voorbeeld van. Mijn neefje speelt zonder problemen spelletjes waarbij allerlei Franstalige uitleg gegeven wordt maar die hij dus helemaal niet nodig heeft. Bijzonder hoe in 30 jaar tijd de dingen veranderen. Het verbaast me niets dat veel ouders eigenlijk met de spelletjes van hun kinderen willen spelen. Het lijkt mij ook geweldig maar krijg eigenlijk nooit de kans: de kinderen willen de hele tijd spelen…

Plaats een reactie